Школа 78

Психолог

Ткаченко Оксана Володимирівна

«Шукаючи щастя іншому, знаходиш своє» (Платон)
Життєве кредо
Ткаченко Оксани Володимирівни

Ви учні, батьки учнів, педагогічні працівники?

– Ви невпевнені у собі, відчуваєте тривогу, страх, напруження, емоційний дискомфорт, самотність?

– Вас постійно переслідують труднощі у навчанні, професійні конфлікти та життєві негаразди, ви не можете визначитися у прийнятті важливого для себе рішення?

– Ви прагнете розібратися у собі, у своїх психологічних проблемах, у стосунках з однолітками, коханими, батьками, викладачами, колегами, студентами?

– Ви бажаєте покращити свій емоційно-психологічний стан, сподіваєтеся пізнати себе та розкрити у повній мірі свій внутрішній потенціал?

– Якщо ви бажаєте, щоб у вашому житті знову з’явилося ЩАСТЯ – ласкаво просимо до психологічної служби школи №78 м. Києва!

Загальною метою психологічної служби школи I-III ступенів №78 Печерського району м. Києва є сприяння особистісному зростанню та професійному становленню студентів. Період навчання у школі, під час якого здійснюється ідентифікація та адаптація майбутнього студента, – найбільш важливий для розвитку особистості фахівця. І від успішного психологічного забезпечення навчально–виховного процесу великою мірою залежить ефективність підготовки молодих кадрів.

Пріоритетні завдання психологічної служби школи №78 м. Києва:

– Створення психолого-педагогічних умов для повноцінної реалізації особистісного, інтелектуального і фізичного потенціалу школярів на основі сучасних досягнень вітчизняної і світової психологічних наук;

-Пiдвищення психологічної культури усіх учасників навчально-виховного процесу – учнів, педагогічних працівників, батьків – шляхом психологічної просвіти;

– Забезпечення індивідуального підходу до особистості кожного студента на основі її психолого-педагогічного вивчення;

– Створення сприятливих умов для захисту психічного здоров’я усіх учасників навчально-виховного процесу;

– Розробка та впровадження методичних та просвітницьких матеріалів щодо подолання негативних явищ в учнівському середовищі – проявів насильства, агресивності, суїцидальної, девіантної і делінквентної поведінки;

– Здійснення психологічного супроводу учнів на всіх етапах навчання, звертаючи особливу увагу на соціально-психологічну адаптацію першокласників;

– Формування навичок здорового способу життя;

– Забезпечення психологічного супроводу учнів соціально незахищених категорій, «групи ризику», пільгових категорій.

Чим я можу вам допомогти?

– Я вислухаю вас і зрозумію, допоможу подивитися на вашу проблему ширше і побачити її зовсім по-іншому.

– Я допоможу вам побачити власну унікальність та розкрию вашу здатність робити усвідомлений вибір.

– Я допоможу вам відпрацювати або вибрати нові види поведінки і мислення, відповідно до життєвих обставин.

– Я зрозумію вас і ваші вчинки, навіть якщо ви самі себе не розумієте, допоможу вам виявити у собі приховані ресурси.

– Пам’ятайте: психолог приймає людину такою, якою вона є, він по іншому бачить людські проблеми і допомагає людям з ними впоратися, або прийняти те, що люди не в силах змінити!

– Психолог не вирішує замість людини її проблеми, але допомагає більш глибокому і різнобічному їх розумінню.

– Не залишайтеся наодинці з проблемою… – Ми завжди з любов’ю та повагою чекаємо на Вас

Правила безпечної поведінки в інтернеті

  • Не надавати ніякої особистої інформації (ім’я, вік, адресу, номер телефону, номер школи, місце роботи батьків) без згоди батьків.
  • При отриманні інформації, яка примусить почуватися некомфортно, потрібно розповісти батькам або вчителю.
  • Ніколи не погоджуватись зустрітися з тим, з ким познайомився/познайомилася в Інтернеті, без попередньої згоди батьків.
  • Ніколи не висилати свої фото людині, з якою познайомився/познайомилася через Інтернет, не порадившись з батьками.
  • Не відповідати на листи чи прохання, які викликають почуття дискомфорту або сорому. Разом з батьками потрібно встановити правила роботи в Інтернеті: час роботи в Інтернеті та сайти, які можна відвідувати.

Психологічні рекомендації батькам першокласника

  • Признавати її право на помилку. Пояснювати їй, що коли навчаєшся чомусь новому, помилки та невдачі неминучі. Хто не вчиться, той не помиляється.
  • Постійно показувати дитині, що впевнені в ній. Нехай дитина відчує, що ви розумієте її труднощі та обов’язково допоможете їй справитись з ними.
  • Навчити дитину розраховувати свої сили. Не давайте їй дуже довго займатись і в той же час зробіть так, щоб дитина з самого початку звикла відводити домашньому завданню достатньо часу.
  • Забезпечити дитині спокійний та звичайний ритм життя.
  • Не вимагайте, щоб син чи донька були відмінниками або щоб вчителька постійно їх хвалила.

Як допомогти дитині, яка зазнає цькування (булінгу)

Найпоширеніші ознаки того, що ваша дитина є жертвою булінгу:
1. У дитини мало або взагалі немає друзів, з якими вона проводить час.
2. Боїться ходити до школи або брати участь у заходах з однолітками (гуртки, спорт).
3. Ходить до школи довгим «нелогічним» шляхом.
4. Втрачає інтерес до навчання або раптом починає погано вчитися.
5. Приходить додому сумна, похмура, зі сльозами.
6. Постійно відмовляється йти до школи, посилаючись на головний біль, біль у животі, погане самопочуття.
7. Має розлади сну або часті погані сни.
8. Втрачає апетит, проявляє тривожність, страждає від низької самооцінки.
9. Якщо дитину шантажують у школі, вона може почати просити додаткові гроші на кишенькові витрати, щоб відкупитися від агресора.

Як батькам і школі запобігти булінгу

Швидка та доречна реакція дорослих (батьків і вчителів) на ситуацію булінгу повертає дітям відчуття безпеки та захищеності, демонструє, що насилля не прийнятне. Саме тому, як тільки Ви побачили або дізналися про булінг:
– Негайно втручайтесь та зупиняйте насилля – булінг не можна ігнорувати.
– Зберігайте спокій та будьте делікатними, не примушуйте дітей публічно говорити на важкі для них теми. Краще вести розмову наодинці, або в малих групах.
– Уникайте слів жертва чи агресор – це призводить до стигматизації.
– Не намагайтеся ставати на чийсь бік або викликати відчуття провини до того, хто потерпає від булінгу. Так ви закріплюєте поведінку жертви.
– Пояснюйте, які саме дії є насиллям і чому їх необхідно припинити.
– Не вимагайте публічних вибачень. Це може загострити ситуацію.
– Допоможіть дітям зрозуміти, що таке булінг і як протистояти йому безпечно.
– Спілкуйтеся з дітьми. Прислухайтеся до них. Знайте їхніх друзів, запитуйте про школу, розумійте їхні проблеми.
– Заохочуйте дітей робити те, що вони люблять. Інтереси і хобі можуть підвищити довіру, допомогти дітям здружитися і попередити схильність до булінгу.
– Показуйте приклад ставлення до інших із добротою та повагою.

Пам'ятка батькам першокласників

  • Любіть дитину. Знаходьте радість у спілкуванні з дитиною.
  • Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.
  • Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мову. Цікавтеся справами і проблемами дитини.
  • Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.
  • Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.
  • Обмежте огляд телепередач, ігри на комп’ютері до 30 хвилин.
  • Привчайте дітей до самообслуговування і формуйте трудові навички і любов до праці.
  • Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правилами і обов’язками.
  • Пам’ятайте, що діти – не прості продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну долю.

допомога в екстрених ситуаціях

http://la-strada.org.ua

 

Порядок надання та розгляду заяв про випадки булінгу

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)
заяв про випадки булінгу (цькування)

Реагування адміністрації на випадки булінгу (цькування) в школі здійснюється на таких принципах:

  1. законності;
  2. відкритості та прозорості;
  3. дотримання прав і свобод людини;
  4. поваги та неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування);
  5. конфіденційності;
  6. взаємодії та співпраці;
  7. невідкладного реагування;
  8. комплексного підходу;
  1. нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільної небезпеки.

Повідомлення, заява про випадки булінгу (цькування) подається на ім’я директора (дотримується конфіденційність).

Відповідно до такої заяви, директор школи видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб. Для прийняття рішення за результатами розслідування директор школи створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (Далі – Комісія) та скликає засідання. До складу такої комісії можуть входити педагогічні працівники (в тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, директор школи та інші заінтересовані особи. Якщо комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор школи зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної Поліції України (ювенальна поліція) та Службу у справах дітей.

У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної Поліції України із заявою.

Практичний психолог та соціальний педагог у межах своїх посадових обов’язків:

  1. діагностують стан психологічного клімату в колективі, в якому відбувся булінг (цькування);
  2. за результатами діагностики розробляють план корекційної роботи з кривдником та свідками із залученням батьків або законних представників;
  3. розробляють та реалізують програму індивідуальної реабілітації для потерпілого;
  4. забезпечують надання психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

 

Порядок реагування на доведені випадки булінгу в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

  1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
  2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Якщо ви або ваші друзі зіткнулися з загрозливою ситуацією в Інтернеті, для отримання інформаційних, психологічних, правових консультацій ви можете безкоштовно звернутися на Національну дитячу «гарячу лінію» за номерами 0 800 500225 або 772 (безкоштовно) в межах України (з понеділка по п’ятницю з 10.00 до 20.00, в суботу – з 10.00 до 16.00)

Якщо ви побачили контенти з дитячою порнографією в Інтернеті зверніться на електронну «гарячу лінію» з протидії дитячої порнографії internetbezpeka.org.ua

 

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

Зміст Термін виконання Відповідальні
1 Доводити до відома всіх класних керівників, класоводів інформацію про нормативно-правові акти України щодо протидії булінгу та жорстокому поводженню з дітьми. Постійно Директор
2 Забезпечувати неухильне виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного, духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини. Протягом

року

Класоводи,

Класні керівники

3 В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам. За потребою Адміністрація школи
4 Пропагувати під час навчально-виховного процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей

 

Протягом року Соціальний педагог
5 Проведення виховних годин, тренінгів в класних колективах школи з питань попередження булінгу серед учнів школи За потребою Шкільний психолог, класоводи, класні керівники
6 Розміщувати довідкову інформацію щодо соціального і правового захисту постраждалих від насильства та роботи «телефону довіри» Протягом року Шкільний психолог, соціальний педагог
7 Розмістити на інформаційному стенді номери телефону гарячої лінії, плакати, щодо протидії булінгу. Вересень Педагог-організатор
8 Провести з учнями бесіди, круглі столи щодо протидії булінгу та жорстокому поводженню з дітьми ІІ семестр Класні керівники, шкільний психолог
9 Анкетування, тренінги, бесіди щодо протидії булінгу та жорстокому поводженню з дітьми Протягом року Шкільний психолог
10 Взаємодіяти з виконавчими органами у сфері освіти – територіальні  органи (підрозділи) Національної поліції , Охорони здоров’я, Службами у справах дітей та Центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

 

Постійно Соціальний педагог, шкільний психолог
11 Вживати заходів щодо надання соціальної та психолого – педагогічної підтримки учням, які вчинили булінг (цькування), стали  його свідками або постраждали від булінгу (цькування) Постійно Шкільний психолог, соціальний педагог