Школа 78

Психолог

Ткаченко Оксана Володимирівна

«Шукаючи щастя іншому, знаходиш своє» (Платон)
Життєве кредо
Ткаченко Оксани Володимирівни

Ви учні, батьки учнів, педагогічні працівники?

– Ви невпевнені у собі, відчуваєте тривогу, страх, напруження, емоційний дискомфорт, самотність?

– Вас постійно переслідують труднощі у навчанні, професійні конфлікти та життєві негаразди, ви не можете визначитися у прийнятті важливого для себе рішення?

– Ви прагнете розібратися у собі, у своїх психологічних проблемах, у стосунках з однолітками, коханими, батьками, викладачами, колегами, студентами?

– Ви бажаєте покращити свій емоційно-психологічний стан, сподіваєтеся пізнати себе та розкрити у повній мірі свій внутрішній потенціал?

– Якщо ви бажаєте, щоб у вашому житті знову з’явилося ЩАСТЯ – ласкаво просимо до психологічної служби школи №78 м. Києва!

Загальною метою психологічної служби школи I-III ступенів №78 Печерського району м. Києва є сприяння особистісному зростанню та професійному становленню студентів. Період навчання у школі, під час якого здійснюється ідентифікація та адаптація майбутнього студента, – найбільш важливий для розвитку особистості фахівця. І від успішного психологічного забезпечення навчально–виховного процесу великою мірою залежить ефективність підготовки молодих кадрів.

Пріоритетні завдання психологічної служби школи №78 м. Києва:

– Створення психолого-педагогічних умов для повноцінної реалізації особистісного, інтелектуального і фізичного потенціалу школярів на основі сучасних досягнень вітчизняної і світової психологічних наук;

-Пiдвищення психологічної культури усіх учасників навчально-виховного процесу – учнів, педагогічних працівників, батьків – шляхом психологічної просвіти;

– Забезпечення індивідуального підходу до особистості кожного студента на основі її психолого-педагогічного вивчення;

– Створення сприятливих умов для захисту психічного здоров’я усіх учасників навчально-виховного процесу;

– Розробка та впровадження методичних та просвітницьких матеріалів щодо подолання негативних явищ в учнівському середовищі – проявів насильства, агресивності, суїцидальної, девіантної і делінквентної поведінки;

– Здійснення психологічного супроводу учнів на всіх етапах навчання, звертаючи особливу увагу на соціально-психологічну адаптацію першокласників;

– Формування навичок здорового способу життя;

– Забезпечення психологічного супроводу учнів соціально незахищених категорій, «групи ризику», пільгових категорій.

Чим я можу вам допомогти?

– Я вислухаю вас і зрозумію, допоможу подивитися на вашу проблему ширше і побачити її зовсім по-іншому.

– Я допоможу вам побачити власну унікальність та розкрию вашу здатність робити усвідомлений вибір.

– Я допоможу вам відпрацювати або вибрати нові види поведінки і мислення, відповідно до життєвих обставин.

– Я зрозумію вас і ваші вчинки, навіть якщо ви самі себе не розумієте, допоможу вам виявити у собі приховані ресурси.

– Пам’ятайте: психолог приймає людину такою, якою вона є, він по іншому бачить людські проблеми і допомагає людям з ними впоратися, або прийняти те, що люди не в силах змінити!

– Психолог не вирішує замість людини її проблеми, але допомагає більш глибокому і різнобічному їх розумінню.

– Не залишайтеся наодинці з проблемою… – Ми завжди з любов’ю та повагою чекаємо на Вас

Правила безпечної поведінки в інтернеті

  • Не надавати ніякої особистої інформації (ім’я, вік, адресу, номер телефону, номер школи, місце роботи батьків) без згоди батьків.
  • При отриманні інформації, яка примусить почуватися некомфортно, потрібно розповісти батькам або вчителю.
  • Ніколи не погоджуватись зустрітися з тим, з ким познайомився/познайомилася в Інтернеті, без попередньої згоди батьків.
  • Ніколи не висилати свої фото людині, з якою познайомився/познайомилася через Інтернет, не порадившись з батьками.
  • Не відповідати на листи чи прохання, які викликають почуття дискомфорту або сорому. Разом з батьками потрібно встановити правила роботи в Інтернеті: час роботи в Інтернеті та сайти, які можна відвідувати.

Психологічні рекомендації батькам першокласника

  • Признавати її право на помилку. Пояснювати їй, що коли навчаєшся чомусь новому, помилки та невдачі неминучі. Хто не вчиться, той не помиляється.
  • Постійно показувати дитині, що впевнені в ній. Нехай дитина відчує, що ви розумієте її труднощі та обов’язково допоможете їй справитись з ними.
  • Навчити дитину розраховувати свої сили. Не давайте їй дуже довго займатись і в той же час зробіть так, щоб дитина з самого початку звикла відводити домашньому завданню достатньо часу.
  • Забезпечити дитині спокійний та звичайний ритм життя.
  • Не вимагайте, щоб син чи донька були відмінниками або щоб вчителька постійно їх хвалила.

Як допомогти дитині, яка зазнає цькування (булінгу)

Найпоширеніші ознаки того, що ваша дитина є жертвою булінгу:
1. У дитини мало або взагалі немає друзів, з якими вона проводить час.
2. Боїться ходити до школи або брати участь у заходах з однолітками (гуртки, спорт).
3. Ходить до школи довгим «нелогічним» шляхом.
4. Втрачає інтерес до навчання або раптом починає погано вчитися.
5. Приходить додому сумна, похмура, зі сльозами.
6. Постійно відмовляється йти до школи, посилаючись на головний біль, біль у животі, погане самопочуття.
7. Має розлади сну або часті погані сни.
8. Втрачає апетит, проявляє тривожність, страждає від низької самооцінки.
9. Якщо дитину шантажують у школі, вона може почати просити додаткові гроші на кишенькові витрати, щоб відкупитися від агресора.

Як батькам і школі запобігти булінгу

Швидка та доречна реакція дорослих (батьків і вчителів) на ситуацію булінгу повертає дітям відчуття безпеки та захищеності, демонструє, що насилля не прийнятне. Саме тому, як тільки Ви побачили або дізналися про булінг:
– Негайно втручайтесь та зупиняйте насилля – булінг не можна ігнорувати.
– Зберігайте спокій та будьте делікатними, не примушуйте дітей публічно говорити на важкі для них теми. Краще вести розмову наодинці, або в малих групах.
– Уникайте слів жертва чи агресор – це призводить до стигматизації.
– Не намагайтеся ставати на чийсь бік або викликати відчуття провини до того, хто потерпає від булінгу. Так ви закріплюєте поведінку жертви.
– Пояснюйте, які саме дії є насиллям і чому їх необхідно припинити.
– Не вимагайте публічних вибачень. Це може загострити ситуацію.
– Допоможіть дітям зрозуміти, що таке булінг і як протистояти йому безпечно.
– Спілкуйтеся з дітьми. Прислухайтеся до них. Знайте їхніх друзів, запитуйте про школу, розумійте їхні проблеми.
– Заохочуйте дітей робити те, що вони люблять. Інтереси і хобі можуть підвищити довіру, допомогти дітям здружитися і попередити схильність до булінгу.
– Показуйте приклад ставлення до інших із добротою та повагою.

Пам'ятка батькам першокласників

  • Любіть дитину. Знаходьте радість у спілкуванні з дитиною.
  • Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.
  • Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мову. Цікавтеся справами і проблемами дитини.
  • Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.
  • Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.
  • Обмежте огляд телепередач, ігри на комп’ютері до 30 хвилин.
  • Привчайте дітей до самообслуговування і формуйте трудові навички і любов до праці.
  • Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правилами і обов’язками.
  • Пам’ятайте, що діти – не прості продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну долю.

Якщо ви або ваші друзі зіткнулися з загрозливою ситуацією в Інтернеті, то для отримання інформаційних, психологічних, правових консультацій ви можете безкоштовно звернутися на Національну дитячу «гарячу лінію» за номерами 0 800 500225 або 772 (безкоштовно) в межах України (з понеділка по п’ятницю з 10.00 до 20.00, в суботу – з 10.00 до 16.00)

Якщо ви побачили контенти з дитячою порнографією в Інтернеті зверніться на електронну «гарячу лінію» з протидії дитячої порнографії internetbezpeka.org.ua